fredag, april 19, 2024

Intressant och givande besök i Norge

Representanter från Kommunistiska Arbetarföreningen deltog nyligen på en nationell konferens som Revolusjonære Kommunister hade anordnat. Revolusjonære Kommunister är en maoistisk och samtidigt anti-gonzalistisk organisation liksom Kommunistiska Arbetarföreningen.

Vi rekommenderar ett besök på deras webbplats https://www.maoisme.no/ . Flera av Revolusjonære Kommunisters uttalanden och artiklar har översatts till främmande språk av andra revolutionära organisationer – se exempelvis Anteckningar om Internationella Kommunistiska Förbundets (ICL) grundförklaring https://arbetarforeningen.se/revolutionara-kommunister-i-norge-kritiserar-bildandet-av-internationella-kommunistiska-forbundet/  och Multipolarism är inte antiimperialism https://arbetarforeningen.se/multipolarism-ar-inte-antiimperialism/ .

Diskussionerna på konferensen fördes på ett kamratligt och frimodigt sätt och samtidigt på en hög nivå. Revolusjonære Kommunister kommer säkert att gå långt. Norge behöver liksom Sverige att ett kommunistiskt parti återskapas.