Kommunistiska Arbetarföreningen omnämnd i Dagens Nyheter

Catrin Lundström, biträdande professor i etnicitet och migration vid Linköpings universitet, har uppenbart besökt KAF:s webbplats. Hon skriver i artikeln “Varför lierar sig vänstern så ofta med sexualförbrytare?” – Varför lierar sig vänstern med sexualförbrytare? – DN.se – i Dagens Nyheter idag:

“Besläktade omdömen har även gjorts om Hamas attack den 7 oktober 2023. Pogromen ompaketerades av vissa grupper och personer snart till ”antikolonial kamp” och ”väpnat motstånd” sprungna ur en global progressiv rörelse. Människorättsaktivisten Angela Davis beskyllde Israel för ”pinkwashing” och ”kooptation av hbtq-rättigheter” – hur nu det hängde ihop. Den svensk-uruguayanske författaren Ernesto Katzenstein proklamerade i nättidningen Parabol att han kunde sätta sin ”hand i elden på att våldtäkter inte begicks den 7 oktober” och lyftes fram som sanningssägare i tidningar som Proletären och Kommunistiska Arbetarföreningen.”

Hon tar naturligtvis också upp fallet Assange i artikeln och stämplar honom som sexualförbrytare. Undertecknad har tidigare haft tillgång till polisens förundersökningsprotokoll, men glömde tyvärr spara det på min dator. För närvarande går protokollet inte att hitta på nätet. Men jag drog helt andra slutsatser vid läsningen av förundersökningsprotokollet. Enligt detta framgår att – låt oss kalla henne det – groupie I hade ställt sin lägenhet till Assanges förfogande, men att hon återvände till lägenheten helt oanmäld. Det gjorde hon självfallet inte utan orsak. Detta ledde till att hon och Assange idkade sexuellt umgänge. Först när hon upptäckte att Assange också idkat sexuellt umgänge med hennes väninna, groupie II, gjorde hon en polisanmälan mot Assange. Hon anklagade honom för att medvetet stuckit hål på sin kondom. Detta torde i så fall ha varit ett omständligt tilltag före eller under sexualakten. Groupie I, som hade sin politiska hemvist i Broderskapsrörelsen, hade också tidigare varit inblandad i en incident på Kuba, som var ägnad att diskreditera Kuba. Frågan är också om inte någon från första början hade gillrat en “honungsfälla” för Assange.

RBT

Läs vad KAF skriver om Ernest Katzensteins bok om den 7:e oktober.